​Wybór odpowiednich słuchawek do pracy w call center nie jest zadaniem łatwym. Jest to zajęcie, które wymaga naprawdę znakomitej jakości dźwięku wykorzystywanego sprzętu, a jednocześnie samo środowisko pracy bywa bardzo wymagające dla samych słuchawek. Na co więc warto zwrócić uwagę, gdy poszukuje się właściwych słuchawek dla pracowników call center?

Warunki i pomieszczenie, w którym prowadzone są rozmowy Pierwszym aspektem, na który trzeba zwrócić uwagę, jest dobór słuchawek od pomieszczenia, gdzie będą prowadzone rozmowy przez pracowników. Może być to recepcja, zamknięte biuro lub open space, gdzie pracuje i rozmawia wiele innych osób. Każde z tych miejsc jest inne, i będzie wymagało innych parametrów od wybranych słuchawek.

Ze względu na akustykę danego pomieszczenia, będziemy dobierać słuchawki z odpowiednią czułością mikrofonu, natomiast w zależności od tego, czy rozmowy będą odbywały się w hałasie, czy też nie, warto wybrać słuchawki z aktywną redukcją szumów lub bez niej. Druga opcja będzie często tańsza, jednak należy pamiętać, że może nie sprawdzić się w przypadku pracowników pracujących w ramach open space, gdzie obok będzie rozmawiać, czasem głośno, wielu innych pracowników.

Prowadzone rozmowy – ich długość i częstotliwość

To, jak długo zazwyczaj są prowadzone rozmowy w ramach call center oraz jak wiele rozmów odbywa się w ciągu dnia pracy, będzie miało znaczący wpływ na to, jakie słuchawki wybrać.

Jeżeli rozmowy mogą trwać długo, nawet kilkanaście czy kilkadziesiąt minut, warto zdecydować się na słuchawki dwuuszne – dzięki temu warunki takiej rozmowy dla ludzkiego aparatu słuchowego będą bardziej zbliżone do naturalnych, niż w przypadku słuchawek jednousznych. Te drugie sprawdzą się za to idealnie w momencie, gdy prowadzone rozmowy są szybkie i konkretne.

Jeżeli rozmowy odbywają się często, warto zdecydować się na słuchawki po prostu wytrzymałe, które nie będą charakteryzować się znaczną awaryjnością, nawet w przypadku bardzo intensywnej eksploatacji. Dodatkowo, po prostu nie będą one pękać czy inaczej uszkadzać się w sposób mechaniczny.

Kompatybilność z telefonem

Przed dokonaniem zakupu słuchawek do call center, należy sprawdzić, jakie wejście słuchawkowe oferuje nasz model telefonu. Dzięki temu możliwy będzie dobór odpowiednich słuchawek, które będą z nim kompatybilne. Jeżeli tak nie jest, warto rozważyć opcję odpowiednich przejściówek, które w sposób tani i skuteczny mogą rozwiązać ten problem.

Gwarancja i serwis słuchawek

Zanim zdecydujemy się na konkretny model telefonu, warto sprawdzić długość i rodzaj gwarancji. Wiele słuchawek tego typu oferuje gwarancję wynoszącą 2 lata, jednak część modeli może odznaczać się dłuższą gwarancją – może to również świadczyć o ich wytrzymałości i odporności na awarie. Dodatkowo należy zwrócić uwagę, czy oferowana gwarancja to door-to-door – w takim przypadku tylko zgłaszamy usterkę, a producent samodzielnie odbiera i naprawia sprzęt. Sam sprzęt trafi więc we właściwe ręce bez odpuszczania domu czy biura, co jest bardzo wygodnym rozwiązaniem.

Dostępne akcesoria

Warto sprawdzić przed zakupem, czy konkretny model jest kompatybilny z akcesoriami dostępnymi na rynku, lub czy sam producent umożliwia ich wygodny zakup. Najczęściej będą wymieniane zapewne gąbki, warto więc upewnić się, że ich zakup nie okaże się problemem. Dodatkowo warto sprawdzić, czy na rynku dostępne są np. nowe kable do danego urządzania lub jakiekolwiek inne akcesoria i dodatki, których oczekujemy od odpowiedniego zestawu słuchawkowego dla call center.

Jakie słuchawki do call center wybrać?

Warto zdecydować się na ofertę marki Poly, która od lat dostarcza najwyższej jakości słuchawki, odpowiednie do pracy m.in. w call center. Dobrym wyborem, jeżeli poszukujemy słuchawek jednousznych, będą słuchawki EcorePro, a w zależności od konkretnych wymagań, dostępne są do wyboru serie 300, 500 oraz 700.

Jeżeli jednak rozmowy, które przeprowadzają pracownicy, są dłuższe, godną zainteresowania okażą się produkty dwuuszne Blackwire. W tym przypadku również producent oferuje kilka serii tych słuchawek, od 3200 (najbardziej podstawowe) do 8200 (najbardziej zaawansowane).